Управління – це поєднання державних та громадських важелів впливу на стан освіти. Сучасна система освіти характеризується переходом від державної до державно-громадської форми управління. Система управління не повинна приймати важливих рішень без консультацій з громадою і бути менш залежною від посадових осіб. Вона має забезпечити відкритість та прозорість в освітній галузі й успішний інституційний розвиток. Порядок управління гімназією Управління гімназією будується на основі принципів демократії, гласності і відвертості. Поєднання цих принципів забезпечується чітким розділенням компетенції і повноважень між директором і представниками адміністрації, педагогічною радою і Радою гімназії. Управління здійснюється через реалізацію управлінських (технологічних) функцій, до яких відносяться: планування, організація, координація, контроль, регулювання (корекція), облік та аналіз. Найвищим органом самоврядування є конференція.
Конференція
- обирає Раду гімназії, її голову і визначає термін їх повноважень;
- затверджує основні напрямки розвитку гімназії;
- розглядає питання навчально-виховної, методичної та фінансової діяльності гімназії;
- заслуховує звіт директора і голови Ради гімназії;
- приймає рішення про стимулювання праці адміністрації та педагогічних працівників.
Конференція скликається не рідше одного разу на рік за участю: працівників гімназії, учнів 8-11 класів, батьків, представників громадськості. Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить 2 роки.
Рада гімназії
- організовує виконання рішень конференції;
- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу;
- здійснює контроль за виконанням статуту;
- розглядаєÂ план роботи гімназії;
- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини навчального плану, враховуючи можливості, потреби учнів;
- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи гімназії;
- вносить пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу.
Педагогічна рада Зміст діяльності педагогічної ради передбачає:
- формування напрямків і завдань розвитку гімназії;
- визначення змісту освіти, виховання, розвитку учнів, форм і методів організації навчально-виховного процесу;
- організацію роботи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчих здібностей, розповсюдження передового педагогічного досвіду, досягнень науки;
- вирішення педагогічних проблем, які пов'язані з удосконаленням навчально-виховного процесу, його аналіз і контроль;
- розробку системи педагогічного впливу, спрямованого на методичне забезпечення всіх перспектив розвитку гімназії.
 
 
Нетрадиційні форми проведення педагогічних рад
- Семінар-практикум
- Диспут
- Тренінг
- Робота проблемних груп
- Круглий стіл
|